dimarts, 9 de febrer de 2010

L'àvia

                                                                                    
És l'any 2003. Visc a Mèxic i acabo de casar-me. A Galícia viu part de la meva família, inclosa la meva àvia. Ella té 94 anys i està del tot lúcida i activa. Al setembre li dóna un ictus cerebral. Sobreviu, perdent el parla i la mobilitat del costat dret del seu cos. La meva germana, la meva mare i jo decidim venir uns dies a Espanya per a veure-la. La meva àvia està internada a un hospital on la visiten amics i  família. Una tarda aconsegueixo quedar-me a soles amb ella. Vull parlar-li. Li dic, mentre em mira als ulls, que em perdoni per ser tan egoista, però que, si pugues, resisteixi fins a juny del següent any, data que planejava venir a Espanya amb el meu marit. Li demano que aguanti perquè el pugui conèixer.


Jo torno a Mèxic, la meva àvia roman a l'hospital, després és ingressada en una residència, no millora molt però tampoc empitjora ni té complicacions. Passen nou mesos i torno a Espanya amb el meu llavors marit. Anem a la residència i puc dir-li: àvia, aquest és ell. Uns dies després aconsegueixo de nou quedar-me a soles amb ella. La miro als ulls i li dic: gràcies. En els seus ulls veig una tristesa i un cansament que m'impressionen. Li acaricio el front i li dic: sé que vols anar-te'n, em dol però ho entenc. Jo ja no et detinc. T'estimo.

L'endemà mentre estic menjant amb la meva família sona el telèfon: la meva àvia ha mort.

4 comentaris:

  1. Conec una història semblant,però aquest cas no va resistir i no va poder esperar.El destí és tan misteriós.És un abisme que no el tenim al nostre abast.
    Una història molt trista...

    ResponElimina
  2. uau una historia esfereidora i que nomes es pot explicar amb l'amor d'una avia cap a una neta.

    ResponElimina
  3. Una història molt tendra, que m'ha negat els ulls.
    Preciós,felicita a l'autor/autora.
    Una abraçada.

    ResponElimina
  4. Excelente texto un placer leerte.
    feliz san Valentin,
    un abrazo.

    ResponElimina